toppogi shooting sketch


アニョハセヨ!
 Hello! Guys!

インターン生の翔大です。
今回も、6月26日に私が撮影チームに同行して、撮った写真を紹介しながらブログを書きたい思います。
向かった先は、ソウルから少し離れたサンナム市というところにあるトッポギのレストラン、SPOON というお店です。
今や韓国ブームで、日本人でも食べたことがある人が多いのではないかと思います。

I'm Shota, intern from Japan.
At this time, I will write about the Toppogi photography showing some pictures I took.
I went to a Toppogi restaurant named SPOON which is located in Seongnam city.
Nowadays, Toppgi has been famous in Japan, so many Japanese has eaten it, haven't they?


ロゴマークもシンプルですが、すごくかっこよく真っ先にこの写真を撮りました。
 店内も様々にインテリアが施されていて、おしゃれな雰囲気でした。

I shot this photo firstly because it is very simple and sophisticated logo. 
The atmosphere is also wonderful and there are a lot of interiors.



お客さんが減ってくる14時半過ぎあたりから撮影を開始しました。

We had started shooting from 14:30 the lunch time will be finished.


私は、何回か撮影チームに同行して、現場での雰囲気を味わいながら準備などをする機会を与えてもらったので、撮影セットの準備などはもう慣れてきて、一人でもできるようになりました。

As I have experienced to go to shoot some times and there I learned how to prepare for shooting, I have got used to do it now.


こちらはミョンラクがトッポギの上にのせる長ネギを切っているのとソースをバランスよく塗っている場面です。こうすることで、トッポギがさらにおいしく写真に映るようになります。

This photo is the moment Myungrak was preparing for the spicy sauce to put on the Toppogi and cutting leek.The work is for making the    Toppogi appeal more beautifully than before.



さて、全部整ったところで撮影開始!
まず始めは、お肉がトッピングされたトッポギの撮影です。

We Had finished to set up the materials. 
First of all, we photographed the Toppogi that beef is put on.



私は、写真の技術はまだまだですが、もののどこにピントを置いたり、ぼかしたりするのか少しずつ慣れてきました。この写真も意識して取ったのですが、ちょっと暗かったですね。

I am not good at photography, just begging, but I am getting used to photography now. Although I took the photo carefully, it got dark a bit.



撮影した後は、このようにクライアントと確認をしながら、さらにこうしてほしいなどの要望を受け、最高の写真が出来上がります。今回依頼をしてくださった方々は、本当に人柄がよく、撮影中も私たちのことを気にかけてくれました。

HEROTOWN usually interview to the clients to ask that why they chose us and how they felt while the shooting.This will make us mature more and our service should be getting better than before. While the shooting, the two clients were very kind enough to take care of us.


食品写真を撮っていると本当にお腹が減ってきますね。トッポギは私の大好きな韓国料理の1つなので、においだけ嗅ぎながら撮影に集中しました。

As I take food photography, I always come to be hungry.
That's why I concentrated the shooting while smelling the Toppogi only.


これは、ベストショットですね! 撮影チームの3人がそれぞれの役割を真剣に取り組んでいます。私はカメラで写真担当ですが、動画撮影だったり、スマートフォンでの撮影も行ったりしました。

This is my best shot showing the three guys did them best.
I was in charge of photographing the process of shooting, also we took movie and shot by smartphone.


2人の絶妙なコンビが HEROTOWN の写真を作っているといっても過言ではありません。現場へ移動中、車の中でも2人は全く年も違うのにいつも和気あいあいとしています。

Seaktae and Myungrak is buddy to make all of the photos of HEROTOWN. While we go to shooting location by car, they always talk friendly in spite of totally different age.


1日の撮影の一部を紹介しましたが、このようにして撮影チームは仕事をしています。
   
    I showed some pictures and contents of Toppogi photography.


この写真は、クライアントと確認して、完成した写真がパソコンにちょうど表示されていたので撮りました。みんなで撮った写真をこのパソコンで確認します。

This is the photo showed the completed photos. Lastly, we confirmed the photos we took with the clients.


今回はトッポギの撮影でしたが、 HEROTOWN では、他にも商品撮影やメニューデザイン、動画撮影など様々な撮影をお引き受けいたしておりますので、撮影を希望される方は KAKAO NAVER へご連絡ください。
また、今までの撮影内容をブログやインスタグラムでも毎日アップしておりますので、気になった投稿がありましたらご覧ください。

We shot Toppogi photography at this time, We do not only food photography,
but also, product photography, menu designing, taking movies, and so on.
If you want us to shoot any photography, please feel free to contact on KAKAO or NAVER.And also, as we upload the contents on the NAVER blog and Instagram every day, if you got interest our contents, please take a look. 

              以上、日本からのインターン生翔大でした。アニョン! 
             I will conclude this blog today. See you then

                         
            このブログは、日本からのインターン生翔大によるものです。
                This blog was written by Japanese intern, Shota.


コメント

このブログの人気の投稿

create a marketing promotional video through a government support project

cafe shooting sketch